Yogaya Başlangıç

Beden farkındalığının gelişmesi yoga pratiğinizin ilk adımıdır. Bu farkındalığı geliştirmenin en güzel yolu da duruşları tek tek deneyimleme şansını bulabileceğiniz Yogaya Başlangıç dersleridir. İleri seviye pratiğiniz olsa bile, bu derslere gelmek, yeniden hizalanma ilkelerini hatırlamak sizin için faydalı olacaktır.

Hoş geldiniz! Yoga binlerce yıllık geçmişi olan kadim bir yaşam felsefesidir. Uygulamacıları “öz”üyle buluşturmayı amaçlayan bu yolculuğun bir parçası da yoga asana pratiğidir. Sanskrit dilinde bir sözcük olan "asana" duruş anlamına gelmektedir.

Günümüzde yoga, çoğunlukla fiziksel boyutuyla anılsa da aslında uygulamacılara hayatlarının her aşamasında rehberlik edecek başka pratikleri de içinde barındırır. Bu konuda bilgi almak için, sizlere yoganın kapsamı ile ilgili bilgi vermek için hazırladığımız “Yoga nedir?” blog yazımızı okuyabilirsiniz.

İnsan bedeni her gün değişir. Yoga matınızda her yeni gün, yeni bir sizle karşılaşırsınız. Sabah pratiğinin bedeninizdeki yansıması ile akşam pratiğinin bedeninizde yarattığı etki bile farklıdır. 

Yoga uygulamalarının sistematik bir şekilde ilk kez tarif edildiği, bilge Patanjali’nin derlediği Yoga Sutralar’da asanalar(yoga duruşları) şöyle anlatılmıştır: “Yoga duruşları sabit, sağlam ve güçlü olduğu kadar yumuşak ve konforlu olmalıdır”. Günümüzde yoga hareketleri şeklinde ifade edilen asanalar aslında sabit duruşlardır. Yogada hareket, sadece duruşlar arasındaki geçişlerde vardır. Duruşa yerleştikten sonra uygulamacılar o duruş içinde, sutrada anlatıldığı gibi sağlamlık ve hafiflik dengesini bulmalıdır. Bu dengeyi bulmak ise yoga asana pratiği yolculuğunun hem en keyifli hem de en önemli duraklarından biridir. Eğer yogaya yeni başlıyorsanız, bu dengeyi bulmanıza rehberlik edecek Yogaya Başlangıç derslerimize sizi bekliyoruz.

Yogaya başlangıç derslerinde sizi neler bekliyor?

Daha önce yoga pratiği yapmadıysanız, İnci Kasım ve Elif Ceren Durucan hocalarımızın “Yogaya Başlangıç” derslerine katılmanızı öneriyoruz. Yogaya Başlangıç dersleri, sizlere bedeni bütünsel olarak çalıştıran dengeli bir pratik deneyimi sunarken, aynı zamanda her hafta bir asana grubu üzerine yoğunlaşarak, ilgili asana grubunun hizalanma ilkelerini doğru bir şekilde öğrenmenizi amaçlar. Bu derslere katılarak yoga duruşlarını güvenli uygulama yöntemleri ile ilgili tüm bilgilere ulaşabilirsiniz. Bu derslerde hem beden farkındalığınız gelişecek hem de yoga duruşlarını bedeninize nasıl adapte edebileceğinizi öğreneceksiniz.

Eğer daha önce yoga derslerine katıldıysanız ve merkezimizdeki derslere ilk kez katılıyorsanız, Yogaya Başlangıç derslerine katılarak hizalanma ilkeleriyle ilgili bilgilerinizi pekiştirebilir, güvenli bir pratik için temelleri sağlamlaştırabilirsiniz. Yoga pratiğinizin güvenli bir alt yapısı olması bizim için çok önemli. Bu yüzden gelin Yogaya Başlangıç derslerinde tüm duruşların üzerinden geçerek bilgilerimizi tazeleyelim ve yogaya sağlıklı bir başlangıç yapalım!

Yogamma'nın Özgün Yaklaşımı

Yogamma olarak hem üyelerimize hem de yogaya karşı taşıdığımız sorumluluk gereği, tüm bilgi ve deneyim birikimimizi sizlere en doğru şekilde aktarmayı hedefliyoruz.

Temel yoga duruşlarını, her hafta bir konu başlığı ile ele alarak; altı haftalık döngüler halinde  sunuyoruz. Bu döngünün başı ya da sonu yok. Başladığınız hafta işlenen konuya döndüğünüzde, tüm programı bitirmiş olacaksınız.

Yogaya Başlangıç derslerinin her hafta değişen modülleri:

  • Ayaktaki Asanalar: Bu modülde ayaktaki yoga duruşlarını öğrenecek, doğru köklenmenin ve bedeninizi güçlendirmenin ilk adımlarını atacaksınız.
  • Öne Eğilmeler: Bu modülde bedeninizin arka yüzündeki kasları ve bağları nasıl güvenli bir şekilde esneteceğinizi öğreneceksiniz.
  • Arkaya Eğilmeler: Bu modülde hem bedeninizi güçlendiren hem de omurgayı esneten arkaya eğilme duruşlarını deneyimleyeceksiniz.
  • Kalça Açıcı Duruşlar: Bu modülde kalça kaslarını esneten duruşları eklemlerinizi koruyarak güvenli bir şekilde uygulamayı öğreneceksiniz.
  • Burgular: Bu modülde bedeninizi arındıran burgu duruşları ile omurga hattınız üzerine çalışacaksınız.
  • Karın Güçlendiriciler ve Ters Duruşlar: Bu modülde merkez gücünüz ve beden koordinasyonunuzun üzerine çalışacaksınız.

Modülleri tamamladıktan sonra, Vinyasa Yoga, Power Yoga, Jivamukti Yoga ve Hatha Yoga gibi programdaki diğer derslerine girmek için daha güçlü bir temele sahip olacaksınız.

Her zaman güncel ders programını incelemek için tıklayın.

Dilerseniz Ankara Çankaya’daki merkezimizdeki salonlarımızda, dilerseniz evinizden online bağlantıyla Yogaya Başlangıç derslerine katılabilirsiniz.

İLGİLİ SAYFALAR VE BAĞLANTILAR

Yeni başlayanlar sayfamızı ziyaret ederek size özel üyelik seçenekleri ile ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Online Katılımlar hakkında bilgi almak için lütfen rehberimizi inceleyin.

Yogada derinleşmek istiyorsanız Yoga Eğitmenlik Eğitimi Programları ile ilgili bilgileri içeren sayfayı ziyaret edebilirsiniz.